Vis enkelt innlegg
Gammel 25-12-11, 19:54   #1
TomleTone
Juniormedlem

Medlem siden: Dec 2011
TomleTone er på en erverdig vei
Question

Ny lavkarbouttalelse...

Ja, fikk denne tilsendt av ei venninne i dag.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?...source=message

Nå skal jeg si at jeg lenge var hard motstander av lavkarbo, og turte ikke hive meg på "bølgen" før for 3-4uker siden. Men jo mere jeg leser om en fettrik livsstil, jo mere positivt ser jeg ved det. Og jeg syntes mange av de gode grunnene til å spise lavkarbo høres mere fornuftig ut enn høykarbo.
Jeg skal og være så ærlig og innrømme at min motstand kom pga alt for lite kunnskap om temaet.

Men tilbake til artikelen. Når jeg leser den begynner jeg jo å lure litt på om det er noe sant i det hun påstår, eller ikke. Men så kommer jeg til slutten av artikkelen leser jeg dette (sitat); - Lavkarbo er bra i og med at man håndterer sin apetitt, men senere så må man bytte ut noe av fettet og ta inn grønnsakene. De er så viktige; grønnsaker inneholder vitaminer, mineraler og antioksidanter, og de holder tarmkanalene i gang. Det er mange positive effekter, og man kan ikke være uten. En pille gir dessverre ikke lik effekt, sier hun.
Jeg må innrømme at inntrykket jeg har fått når jeg leser om lavkarbo, er at grønnsaker er en viktig del av kostholdet. Og at man her skal være nøye med å prøve å få i seg nok mineraler, vitaminer, proteiner og fett i kostholdet. Uten å måtte ta tilskudd i pilleslag ol.

Det stemmer vel det? Eller har jeg missforstått helt?
Dersom jeg har rett i min forståelse av lavkarbo, vil det igjen si at folk med for lite kunnskap om den såkalte "motedietten" uttaler seg om noe de har for dårlig kunnskap om.

Hva tenker dere om dette?

TomleTone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat