Sv: Ny lavkarbouttalelse...
Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.
Resten av den artikkelen var også rimelig tullete: En svensk professor som mente man ble lat, deprimert og at hjernen vokste saktere på lavkarbo. Jeg merker ingenting til dette, jeg tror sant å si at det er det omvendte som gjelder, iallfall i mange tilfeller, og helt sikkert for meg, og det er det som teller mest for min del. Synd hvis noen blir skremt av slike artikler som denne.
jeg var meir lat, stusselig og hadde konsentrasjonsvansker (vel, i min alder så daue vel hjernecellene snarere enn væks) når jeg spiste masse flere karbs. Men det kan kanskje ha sammenheng med lavt blodsukker også. Nå har jeg jo ikke lavt blodsukker lengre og derfor heller ikke de symptomene som lavt blodsukker gir (lat, deprimert og begrenset kapasitet i hjernen til å omstille tanker til handling).
Men, et sikkert svar vet vi kanskje ikke før om mange år, når man ser hvordan lavkarbere i den ekstreme delen av lavkarbo får det.
Min mening er at mediemisforstått lavkarbo ja MÅ være farlig for mennesker. Jeg hadde sikkert daua om jeg skulle drukket og spist alt det de sier jeg skal spise eller ikke spise.....
|