Re: Lavkarbo tetter rørene?
Nja. Mindre kjøttspising o.l. ser jeg på som et raskt og enkelt tiltak for å minke noe av skadevirkningene fra denne type landbruk generelt. Å snu trenden når det gjelder industrialisering er jo minst like viktig, men jeg skulle likt å se en realistisk løsning på dette hvor folk kan opprettholde det inntaket vi har i dag, til priser folk er villige til å betale. Det tror jeg rett og slett ikke lar seg gjøre i praksis, så mindre kjøttspising vil uansett bli del av resultatet hvis man retter på "kjernen" av problemet. Det er vel også en ganske generell enighet om at produksjon av animalske produkter fører til større klimagassutslipp og er mer "sløsete" generelt, så skjønner ikke hva du mener med at grønnsakproduksjon er like ille. Det kommer kanskje an på hvilke problemer en vektlegger mest, men skjønner ikke at noen kan påstå at mindre produksjon av animalske produkter IKKE vil være et steg i riktig retning... Men det finnes jo såklart mange andre gode og viktige tiltak også, jeg har aldri påstått at mindre kjøttspising i seg selv er løsningen på alt, men at det er et av de enklere og billigere tiltakene..
|