Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-05, 20:04   #282
Ziggy
Gjest

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 57
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av Tricky

Et lite spørsmål. Jeg tittet innom tråden her, og prøvde å følge beregningene for matfordelingen. Og det er et eller annet som ikke er helt som det skal være...

Når jeg putter tallene for overvektige inn i excel, for for eksempel en idealvekt på 60Kg, så får jeg disse fordelingene for henholdsvis gram og forhold:

P 60 0,23255814
F 150 0,58139535
K 48 0,18604651
sum gram 258

Dette stemmer ikke i det hele tatt med den prosentvise fordelingen som blir oppgitt ovenfor.. Hmm. Hva gjør jeg galt?

Har du regnet på at dette er prosenter av faktisk tilført energi???

Karber: 4 Kcal
Proteiner: 4 Kcal
Fett: 9 Kcal

Regn dette opp mot grammene av de ulike næringsstoffene, for så å regne den prosentvise fordelingen ut fra det totale energiinntaket... da skal du se det stemmer...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat