Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-11, 06:39   #15
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Du spiser ikke variert!

Variert schmariert. Hvorfor skal man på død og liv spise litt av alt? Du får be dem spise litt fett, litt proteiner, litt karbohydrater, litt alkohol, litt narkotika, litt fluesopp, litt bensin osv. Jeg prøver å holde det som er dårlig for kroppen til et minimum, jeg.

Admindamene på jobb har store vanskeligheter med å godta kostholdet mitt. "Er det ikke bedre å spise variert?" spør de meg en dag.
"Spiser jeg ikke variert da?", spør jeg.
"Neeei, jeg synes du spiser det samme hver dag.", sier hun ene mens hun spiser brød med pålegg - og dette spiser hun til lunsj så godt som hver eneste dag og spiser brød med pålegg flere ganger til dagen... Hvem spiser egentlig mest variert? Den som spiser brød med pålegg tre-fire ganger om dagen og en middag eller den som spiser middag to-tre ganger om dagen? Og jeg har hatt mye forskjellig mat på jobb... Blant annet pizza, hamburger, pasta, salat, taco, omelett, spinatgryte, baligryte, egg og bacon, knekkebrød, kotelett med kryddersmør og diverse "vanlige" middager med en kjøttbit, stekte grønnsaker og saus. Men dette er visst ikke variert nok fordi jeg spiser alltid det samme.

Hun prøvde seg også på at jeg ikke fikk i meg nok vitaminer og mineraler. Hun mente på at hun hadde mer vitaminer og mineraler i brødskiva si med noe magert pålegg og en tomatskive på toppen. Og dette klarte hun å kommentere en dag der jeg hadde et helt brokkolihode på tallerkenen. Seriøst, jeg hadde virkelig et helt brokkolihode på tallerkenen. Jeg tror jeg måpte litt da. Jeg hadde skjønt det hvis hun hadde kommentert det en dag jeg hadde egg og bacon eller kotelett med kryddersmør. Hun hadde fortsatt hatt feil, men jeg hadde skjønt at hun trodde det var lite vitaminer og mineraler i det måltidet. Jeg sa at det var mye mer vitaminer og mineraler i mitt måltid, men det trodde hun ikke noe på fordi hun hadde jo en tomatskive oppå pålegget. Herregud, går det an? Dette her er faktisk snakk om relativt oppegående kvinner på 40-50 år. Som tror at en brødskive med en tynn skive mager skinke og en tomatskive gir mer vitaminer og mineraler enn en middagsporsjon kjøtt, et helt brokkolihode og en god slump feit saus...

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat