Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-11, 10:47   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvitløksallergi?

Fint at du blir bedre. En sterk allergisk reaksjon kan væe skikkelig skummel og føre til kvelning om man hovner i svelget... (Hadde ikke lyst til å skremme deg, men nå som du sier at du er bedre så vil jeg skrive det sånn at du ikke tuller med hvitløk uten å være klar over det i framtiden...)

Jeg vet ikke hvordan moderne tester er. Min erfaring ligger 20 år tilbake i tid. Da fikk jeg "prikk-test"... hvor man la et hullkort oppover armen, skrapet litt i hvert hull og smurte på diverse. (Fritt etter hukommelsen). Og så fikk jeg en infernalsk kløe på muggsopp, diverse gress og husstøvmidd...

Vær obs på at med allergi på frukt/grønnsaker kan det ha å si om frukten/grønnsaken er rå eller ikke...

Men jeg er helt sikker på at testen ikke må tas under reaksjon. Det vil heller være en feilkilde siden en reaktiv kropp kan reagere på mer enn en ok kropp gjør.

Og så selges 20-pakninger med allergitabletter reseptfritt på apoteket. Det kan kanskje være en tanke å ha en sånn liggende hjemme med såpass kraftig reaksjon?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat