Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-11, 11:20   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hvitløksallergi?

Jeg var bittelitt allergisk plaget med mye pollen da jeg var ung. Thats it.

For ca 8 år siden skulle jeg ha nok en runde med jern, pga dårlig opptak har jeg fått det i sprøyteform i årevis.
Denne gangen var det via kanyle (jern-infusjon?) og etter noen få minutter gikk jeg i sjokk.
Dette utløste en rekke anafylaktiske reaksjoner, også med pustestans pga opphovnet svelg/tunge, hos meg, på ting jeg aldri har reagert på tidligere.Tror jeg hadde 14 anafylaktiske sjokk på drøyt 2 år, til jeg lærte meg å styre unna alt jeg ikke hadde laget selv

Toro`s Bali kyllinggryte, ferdig omelett fra Semper, brun saus i halvfabrikata, lokalbedøvelse, rompunsjkake fra bakeri, alt av jernpreparater, div andre legemidler, vepsestikk osv.

Var til utredning på bla Haukland sykehus, allergiavd der, uten at de fant noe som tilsier at jeg faktisk er allergisk

En allergisk reaksjon hvor svelget hovner opp er absolutt ikke noe å spøke med!

Du bør absolutt kontakte lege og få en Epi penn! Dette er en adrenalin sprøyte som er svært enkel å bruke i akutte situasjoner.

Kjenner igjen den utmattende følelsen kroppen får, hodepine svimmelhet KAN tyde på blodtrykksfall.

Opplever du noe slikt igjen vil jeg definitivt anbefale deg en tur på legevakta, eller ringe 113!
og for all del, Epi penn!

Lykke til

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat