Sv: Du spiser ikke variert!
Til trådstarter:
Det er som å høre om mine første tre-fire år med lavkarbo. Det er forferdelig frustrerende og sårende å ikke bli tatt seriøst, og spesielt når det er din nærmeste familie. Selv om de ser endringer hos deg, nekter de å tro det er sant. Du har lest deg opp på et tema som for de aller fleste av befolkningen bare er "allmennkunnskap" - altså man vet bare det man er blitt fortalt. Det er du som har skaffet deg den kunnskapen de mangler.
Jeg kan med hånden på hjertet si at absolutt ingen argumenter du kommer med vil gjøre at de forstår hva du snakker om. De vil heller aldri forstå at du vet mer enn de om kosthold. Dessverre. Jo mer du prøver å overtale de rundt deg, jo mer avstand vil de få til det du prøver å fortelle dem. Det beste er å lukke ører og øyne for all sukking og himling med øyne, og bare kjøre på med kostholdet som vanlig. Forhåpentligvis vil andre faktorer gjøre at de skjønner at dette er bra for deg.
Da jeg sluttet å forsvare mine spisevaner og da jeg sluttet å få de rundt meg til å forstå hvorfor det er slik og ikke slik, først da snudde alt. Nå har to av mine hardeste motstandere gått over på lavkarbo selv, og gått ned mange kilo allerede og fått en mye bedre helse.
Bare stå på! Det er du som vinner til sist! 
Sist redigert av Veggpryd : 28-12-11 kl 12:15.
|