Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-11, 19:50   #1
shailene
Seniormedlem

shailene sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Hvordan skiller du mellom falsk og ekte sult?

Syns dette har vært noe vanskelig på lavkarbo. På høykarbo var det jo enkelt, når det gnager i magen er jeg sulten og må spise mer for at det skal slutte å gjøre vondt. Jeg skjønner jo nå at kroppen faktisk ikke TRENGER mat, ihvertfall ikke til å rettferdiggjøre den smerten, 3-4 timer etter jeg spiste sist.

På lavkarbo får jeg ikke den gnagende følelsen uansett om jeg har gått 18 timer uten mat (kunne sikkert gått et helt døgn, men har ikke turt å prøve enda). Hvis det gnager i magen, tar jeg det heller som et tegn på at jeg har spist noe jeg ikke skal... Fikk f.eks. gnaging morgenen etter jeg fikk i meg Tagatesse, får det også etter Atkins-barer. Da tar jeg meg et glass vann eller kaffe, så går det over. Er dette feil? Er det slik at sultfølelsen bare blir kamuflert på lavkarbo, eller er det at kroppen blir flinkere til å gi signaler når den faktisk trenger mat? Hva er isåfall disse signalene? For tiden prøver jeg meg på periodisk faste, men har ikke helt bestemt meg om det er noe jeg kommer til å holde meg til... Føler jeg surrer enda mer med dette med sult/metthet nå.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat