Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-11, 11:30   #14
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Re: Hvordan skiller du mellom falsk og ekte sult?

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Nei, siktet mest til at gnaginga kanskje også var en type falsk sult i mange tilfeller. På høykarbo kan jeg jo få gnage-sult et par timer etter forrige måltid, som jo da ikke er ekte sult som i at kroppen trenger mat? På lavkarbo er det sjeldent jeg kjenner noen form for sult annet enn "lyst til å spise mer", heller ikke særlig med matlyst før jeg har trykket i meg dagens første måltid. Men vet jo ikke alltid hva den lysta kommer av. Uff, jeg er ikke så god å forklare meg i dag merker jeg..

Som jeg har forstått har det ikke like mye hensikt å spise regelmessig på lavkarbo som på høykarbo siden man ikke trenger det for å holde blodsukkeret stabilt. Har ikke noe spesielt ønske om å gå tilbake til å spise type "frokost, lunsj, middag, kvelds" igrunn, håpet jeg skulle slippe å drive med sånt tull på lavkarbo, hehe.. Blir bare slapp og tung i kroppen av å spise tidlig på dagen

Sultfølelsen blir normalt utløst når leveren ikke har nok tilgang på næring. Enkelte har så effektiv fettlagring ved høykarbokosthold, at leveren (og dermed resten av kroppen) ikke får tilgang til næringen man spiser fordi det lagres i stedet. Det fører igjen til at man må spise mer, får et kalorioverskudd, og vekten øker...

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat