Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-11, 12:00   #25
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Koka babygraut av kokosmjøl?

Jeg trodde det med nøtter var pga faren for å sette fast i halsen, og brukte derfor malte nøtter inntil noen fortalte at det var noe med at de kunne skade lungevevet dersom de havnet i "feil" hals og derfor ikke skulle gis før barnet var 3-4 år. Jeg spurte helsesøsteren og legen om dette, men de hadde ikke hørt om det. Jeg googlet og fant vel bare et tilfelle hvor en jordmor eller helsesøster hadde skrevet det i et svar, ellers bare en del "vanlige" folk som oss som hadde hørt at osv ... Jeg fant det derfor trygt å fortsette med finhakkede nøtter i havregrøten. Finfin kilde til sunt fett

Når det gjelder det med å unngå enkelte matvarer pga fare for allergisk reaksjon er det noe man går mer og mer bort fra (med mindre det ligger allergi i familien). Nå anbefales det heller å innføre mest mulig av matvarene familien spiser mens man ammer, siden morsmelk er beskyttende. Og selvsagt bare innføre en ny matvare om gangen og i små mengder.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat