Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-11, 22:19   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 4åringen sulten etter måltider. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Tone-G, her.

JEg syns ikke man skal telle verken karber eller kalorier til barn, men heller forkusere på å gi dem god, sunn mat de kan vokse og bli sunne og sterke av. Ren, god og næringsrik mat med en fin balanse mellom karbohydrater og proteiner.

Det er vel ikke snakk om å telle noe som helst? Holder lenge å bytte ut de værste typiske middagskarbokildene med eks andre grønnsaker,bønner,linser, fullkornsprodukter ol, kutte ut å bruke brød til et hvert måltid og prøve å kutte ned på sukker.

Akk, så glad jeg blir i hjertet mitt når barnet mitt kommer hjem fra en dag fylt med brød og brunost i barnehagen og gafler innpå laks og brokkoli.. masse mat med nyttig næring. Så får gjerne folk få vondt i magen over det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat