Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-11, 01:21   #21
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: 4åringen sulten etter måltider. Erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Hvor mye spiser denne 4 åringen din til hvert måltid da?
Har ikke helt troen på lavkarbo hos barn jeg altså. Ikke å telle maten og kaloriene i dem heller.
Vil heller råde til bare å gi ungen grovt brød og knekkebrød med sunt pålegg og noe grønt på maten.
Det samme til middag. Gi barnet sunn og næringsrik mat som metter godt, fyll på med proteiner og grønnsaker, men la barnet spise seg mett uten å mase om mengder.

Alt dette er jo superenkelt på lavkarbo: Ikke telle kalorier, ikke telle mengde mat (bortsett fra sukker, hvetemel og liknende), sunn og næringsrik mat som metter godt, grønnsaker, proteiner, og ikke minst kan barnet spise seg mett uten den minste tanke på mengde: Fordi maten er næringsrik og godt egnet for kroppen.

Mine kan også bli sultne rett etter middag. Jeg tror det er rytmen deres å "spise seg opp" før kvelden, for de spiser mer til middag og kvelds enn resten av dagen. Kanskje litt fordi de liker denne maten bedre enn det de spiser i barnehagen. Jeg var sånn selv, for jeg var ikke så glad i brødmat og nistemat og slikt, men foretrakk skikkelig middag, og jeg pleier også være mer sulten utpå dagen enn tidlig. Jeg sender med variert lunsj i barnehagen for å hjelpe litt på dette.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat