Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-11, 09:18   #952
aatinka
Medlem

aatinka sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 61
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Er alle oppskriftene på engelsk? Jeg tror ikke min håndarbeidsengelsk er så mye å skryte av... *hehe*

Hvis man kan noe grunnleggende engelsk så lærer man fort de engelske ordene for de ulike teknikkene. Og for å være ærlig så syns jeg oppskriftene til Garnstudio er vanskelige å følge. Jeg har slitt med andre norske mønster også, men de mønstrene jeg har lastet ned eller kjøpt på Ravelry er mye enklere å følge, og det åpner seg plutselig en helt ny verden med masse oppskrifter og teknikker som ikke er vanlige her i landet. Gå bananas på Youtube - der ligger en nærmest utømmelig kilde til ulike måter å legge opp og felle av, og alt imellom der :-)

Når det gjelder tunikaen du har lyst på så kan jeg anbefale å strikke ovenfra og ned, da er det lettere å prøve på etter hvert. Denne syns jeg er nydelig... Også fordi man kan formstrikke over bysten (forkortede rader) - det står ikke hvordan man gjør det i mønsteret, men det finnes også oppskrifter på hvordan man gjør det på nett. Jeg har strikket denne i Lerke. Toppstykket er enkel og fin og finnes i vanlig og store størrelser, men det er tynt garn da.

Og hvis du eller noen andre har lyst til å prøve seg på engelske oppskrifter så hjelper jeg gjerne til med oversettelse og forklaringer

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat