Sv: Jeg er så lei av å diskutere med folk som ikke har peiling men som TROR de har de
Opprinnelig lagt inn av Anne
Neida, det tror ikke jeg heller, men historien sier vel ikke noe om hvordan mye proteiner virket heller på lever og nyrer mener jeg...
Og selvsagt er bildet svært sammenfattet hva årsakene til lengre levealder er...
Der har du helt rett, Anne... i motsetning til hva vi er vant med i dag, hvor de magreste kjøttstykkene anses for å være de beste og dyreste, ja så foretrakk våre forfedre og dagens gjenværende urbefolkning kun de feteste kjøttstykkene og innmaten... de lar faktisk ofte det rene kjøttet ligge igjen...
Hvorfor??? De er avhengig av fettet som energi og byggestoff, skal de bruke proteiner som energi må det først omdannes til gukose, noe som er en lite effektiv prosess for kroppen...
I tider med lite planteføde ender de sammensetningen av enzymene i kroppen, og basererer seg på forbrenning av fettsyrer i mitokondriene, heller enn en omdanning av glukosen i cytosolet før det kan tas inn i mitokondriene og omdannes til energi...
|