Vis enkelt innlegg
Gammel 31-12-11, 11:11   #382
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Men da får du denne operasjonen gratis på Bærum Sykehus? Kan være verdt å vente i 2 år da. Er kravet 35 i BMI for å bli vurdert for GBP

Jepp, det er "gratis"! Som i offentlig helsevesen! På Bærum er det 5 års oppfølging og jeg er så heldig at det også er mitt lokalsykehus, så om det skulle bli noe, hører jeg til der og må ikke reise landet rundt for å finne en kirurg som kan noe om GBP!
Klart det er verdt å vente i 2 år på noe sånt. Som sagt syns jeg man bør bruke god tid på en slik avgjørelse og at det kan bli litt vel lettvindt for noen, ikke alle, å betale masse penger, opereres etter 10 dager og så skal man leve med det valget resten av livet!

Man må ha over 40 i BMI eller over 35 om man har komplikasjoner/sykdommer som kan relateres til fedme, feks dia2 eller alvorlig søvnapne.