Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-12, 12:50   #4
Lindemor
Seniormedlem

Lindemor sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Jeg henger på!

Min motivasjon er at kroppen min har det best om jeg bedriver daglig trening. På den måten holder jeg det meste av smerter unna. I tillegg er det et faktum at det å ha en god kondisjon gjør at jeg ikke så ofte må besøke kjellertrappen. Alt er relatert til en kronisk diagnose.

Jeg har siden februar 2011 trent omtrendt daglig. Treningen er variert og akkurat dette er viktig. Hovedvekten ligger på kondisjon og stretching. Det tok litt tid å finne ut av hvor mye trening som var passe og når/om jeg kunne øke intensitet og mengde.

Jeg starter 2012 med en stor porsjon innsikt i nettopp hvor mye trening som er akkurat passe for meg og hvordan kroppen reagerer om jeg presser for mye. Målet for 2012 er å fortsette slik jeg avsluttet 2011. Det betyr daglig trening, men med god variasjon.

Variasjonen blir mellom kondisjon av ulik intensitet, to økter i uken med intervalltrening, tre økter i uken med variert styrketrening med blanding av strikk/frivekter og vibrasjonsmaskin er på timeplanen, og daglig yoga eller qigong. I tillegg håper jeg at jeg kommer med på et parti med bassengtrening igjen i løpet av vårparten.

Jeg setter minuttmål for hver måned hvor alt av trening er med i tellingen. Annen daglig aktivitet er ikke tatt med i disse minuttene.

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat