Vis enkelt innlegg
Gammel 01-01-12, 19:26   #83
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Blir med jeg og!
Har vært gjennom masse jojoslanking og har tullet til blodsukkeret, hvilestoffskiftet og insulinbalansen. Håper og tror jeg kan rydde opp i dette med lavkarbo!

Målet mitt er todelt:
1. Bli i stand til å være i fysisk aktivitet over lang tid, uten å måtte fylle på med sjokolade og rosiner. Jeg har aldri holdt så lenge som jeg vil, fordi energien bare stopper opp, når glykogenlageret er tomt er det ikke mer. Tanken om at lavkarbo skal gjøre det mulig å bruke fettlageret som energikilde er hovedmotivasjonen for å gå på lavkarbo.

2. Gå ned i vekt - gjerne 10-15 kg. Men det henger sammen med det første - klarer jeg å bruke fettlageret som energikilde går jeg vel ned i vekt?

Har vært i ketose siden midten av november, og har slitt veldig med trøtthet og energitomhet. Men nå kommer det seg - har hatt noen skiturer i jula som gikk rimelig greit (men ikke mer enn det.) Er på riktig vei nå - skal klare å trene bedre i 2012 - og da blir det et flott år!!

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat