Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-12, 08:26   #17
Brokkoli
Medlem

Brokkoli sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Hvordan skiller du mellom falsk og ekte sult?

Dette med sultfølelse er ganske interessant. Godt inne i lavkarbo blir jeg litt kvalm om jeg er sulten, og kjenner aldri den "gnaginga" du snakker om. På høykarbo derimot... Da er gnaginga der titt og ofte, og jeg blir lurt til at kroppen trenger mat selv om det kanskje bare er halvannen time siden siste måltid. Jeg sleit også litt en stund med at jeg følte at jeg spiste for lite mat, men jeg synes det blir lettere å forstå kroppens signaler etter en stund på lavkarbo. Jeg pleier å spise ca tre ganger i løpet av en dag, og om jeg føler jeg blir småsulten innimellom spiser jeg noe da også. Et par osteskiver, litt avokado eller liknende. Og det skjer også at jeg spiser bare to ganger i løpet av en dag. Jeg spiser også flere måltider på hverdager (opp kl 6, og generelt sett mer aktivitet) enn jeg gjør i helgene - og jeg spiser mer de dagene jeg trener. Enkelt og greit fordi kroppen min forteller meg at den trenger mer mat, i form av en snikende kvalme.

Jeg hadde fem høykarbodager i juleferien (uffda), og jeg tror kroppen allerede har "glemt" lavkarbo. Jeg er tilbake for fullt nå som jeg er hjemme i egen leilighet, men kroppen skjønner ikke helt at den skal gå på fett, og ikke glukose - så nå får jeg gnagesulten selv om jeg spiste for under to timer siden! Det løser jeg ved å...spise! Får heller ta et par overspisedager (med lavkarbomat, selvsagt), før kroppen er regulert igjen. Det var akkurat slik jeg var da jeg gikk over på lavkarbo første gang også.

Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat