Sv: Trenger hjelp til kosthold for vår ti-åring
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Det går seg ikke til dessverre, men vil bli verre og verre, inntil noen tar tak er vår erfaring. Og denne "noen" det er dessverre (vil noen si) oss foreldre. Det er kjempeviktig at BÅDE din mann/partner og du er samstemte i dette. Det fungerer dårlig om kun den ene i parforholdet gidder/skjønner/orker/vil gjøre noe.
Vi har en datter på 9 som er noe i tilsvarende sjanger. Aller helst ville hun vel kun levd på nystekte rundstykker og nugatti for resten av livet om hun fikk bestemme. Noe hun ikke får selvsagt.
Vi bruker fremdeles filosofien til Jesper Juul og det fungerer faktisk. Noe av det handler om å "frata ungen kontrollen" på en kontrollert, inkluderende måte 
Unger ønsker jo egentlig ikke for mange valg og beslutninger samtidig som de føler de bestemmer, hehe. Ikke enkelt forklart, men anbefaler deg lese boken. Den er meget bra. Har ikke lest hele selv, men deler og Jesper Juul har masse gode konkrete tips og forslag. Samt en filosofi bak galskapen 
Boken er bestilt 
Min mann har sagt det i maaange år han, men jeg har stolt på fagpersonene og sagt at det går seg nok til Hadde jeg bare hørt på han fra begynnelsen av 

|