Sv: Frukt/bær
Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.
Om ikkje akkurat eple, så saknar også eg å ete litt frukt, som t.d melon, og bær. Tenkjer at dette kan vere ok sånn av og til? Det spørs vel kor streng ein skal vere på kbh. Eg har laga is av fløyte og bringebær nokre gongar, søta med stevia, veldig godt, men bør kanskje ikkje etast for ofte?
Hvor streng du må være spørs litt på hvor raskt og hvor bra kroppen din responderer på x-antall karbs når du har vent den av med store doser.
Personlig tror jeg ofte dette kan være litt sånn "tro mot metode" tenkning mer enn at det er ødeleggende.
Dvs. jeg ville spist både eple og melon en og annen gangen uten å ha dårlig samvittighet for akkurat det. Helt ærlig så har jueg liten tro på at om du snubler over et eple en dag og spiser det opp, så skal det gi deg den helt store skjelven.... 
Men "an apple a day keeps the doctor away" vil kanskje være å overdrive, men prøv det da vel, du ser raskt om det fungerer. Lavkarbo betyr jo ikke å unngå ABSOLUTT ALT som er godt, men ha et begrenset inntak av karbs over tid. Man skal jo leve med dette resten av livet også.
Det finnes mange som eter et eple om dagen og lever lavkarbo UTEN å ha problemer med akkurat det da. Selv ser jeg frem til å spise en melon eller to til sommeren i Florida og jeg lever etter lavkarboprinsipper. Slanket bort 10,5kg og har et generelt veldig aktivt treningsliv.
|