Tråd: Litt økonomi
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-12, 11:06   #10
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Litt økonomi

Jeg handler jo mat bare til meg selv, og ikke for en familie, så det blir vel ikke sammenlignbart - men jeg bruker ikke mer enn maks 300 i uka på god og ordentlig mat.

Det er en lett blanding av tilbudskupp og fordyrende "ME-avgifter" (lettvint-løsninger som koster mer, men lar meg prioritere å bruke energi/styrke på andre ting). Feks har jeg i dag kjøpt 1200g kyllingfilet for 39,90 (tilbud pga nær utløpsdato - ikke noe problem med god plass i fryseren) og 500g Jacobs kyllingkraft til omtrent 50 kr, som er knalldyrt, men sparte meg for å a)tolerere sukker/maisstivelse i fond/buljongterninger eller b) slite meg ut på å først frakte hjem en hel kylling og deretter gå gjennom alt fra å tilberede den, til å koke kraften. Sånn er mine valg og prioriteringer.

I tillegg benytter jeg veldig flittig mine lokale tyrkersjapper/asiamarkeder for urter, grønnsaker og krydder.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat