Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-12, 13:03   #5
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hvor går grensen til ketogent kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Gaupe, her.

Hvordan skal jeg prøve meg fram for å finne grensen? Skal jeg kjøpe ketosticks? Hvis, ja: Når er det best å benytte de for å teste seg best mulig fram?

Det er igjen også individuelt. Du kan være en av de som kjenner det på kroppen om du er i ketose eller du kan være som Antoinette som ikke kjenner det. Ketosesticks kan helt klart være et fint hjelpemiddel. Jeg bruker det sjeldent, for jeg "bare vet" når jeg er i ketose uten at jeg helt kan sette fingeren på hvorfor, men jeg har en boks liggende og tester innimellom bare for å få bekreftet at jeg er/ikke er i ketose.

Jeg personlig er ikke fan av testemanien som mange har. Det viktigste er jo å kjenne på kroppen hvordan den har det, og om man har det bra og får de resultatene man (realistisk sett) forventer så ser ikke jeg poenget med å tisse på denne sticksen i tide og utide. Men mange syns jo det er morsomt og motiverende å følge med på den måten, så det får bli opp til hver enkelt For å få mest korrekt resultat tester man på kvelden 2 timer etter siste måltid. Utslag er utslag. Om man får veldig mørk farge kan det være tegn på at man drikker for lite og om man får veldig lys farge kan det være fordi man drikker mye.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat