Tråd: 4-5 middager?
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-12, 00:19   #11
Matglad
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 4-5 middager?

Hei middag666

For å kunne hjelpe deg kan det være nyttig å vite litt mer om deg.

Har du akkurat startet opp med lavkarbo?
Hva er evt målet ditt med lavkarbo, helse, vekt etc?

I utgangspunktet vil jeg tro du ikke vil trenge 6 måltider om dagen da lavkarbo for de fleste er mer mettende enn høykarbokost, i hvert fall etter at kroppen har fått omstilt seg til lavkarbo.

Det er mulig å leve med veldig lavt karbonivå. Animalsk føde er svært næringsrikt. Det du må ha påfyll av er c-vitamin som du vil få for lite av. Jeg har selv i perioder levd på 0 gram karbo, dette for å knekke et vektplatå, dog hadde jeg da levd ketogent i nesten ett år først. Dersom du går rett fra høykarbokosthold til tilnærmet 0 karbo, kan det bli tøft for kroppen din.

Liker du ingen grønnsaker? Hva med bær, liker du det? Hvis du spiser veldig lite grønnsaker kan det være lurt å spise litt bær. Hva med f.eks å lage smoothie av bær, fløte osv?

Det er ikke noe som er rett og galt innenfor lavkarbo. Vi er forskjellige og har ulike behov og ønsker. Det er derfor viktig å finne sin vei. Tipset du har fått om å lese Skaldeman sin bok tror jeg også kan være smart.

Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat