Vis enkelt innlegg
Gammel 06-01-12, 08:12   #31
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladets forside 04.01.12

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

10g sukker? Det må vel være en skrivefeil.. Mitt "vedlikeholdsnivå" er ca 2500kcal om dagen, hvorav Staten anbefaler meg å få 70% (60% er vanlig, 70% fordi jeg er diabetiker, go figure.. ) fra karbohydrater. Dette er 2500*0,7=1750 kalorier om dagen. Et gram karbohydrat gir 4kcal, så 1750/4=437.5g karbohydrat skal spises hver dag. Karbohydrater omdannes gram-for-gram til sukker (glukose, fruktose, osv.) i tynntarmen før det taes opp i blodet.

La meg gjenta: Staten mener jeg, som er diabetiker og dermed "karbohydratintolerant" skal spise 437.5g sukker hver dag. Ved normalt blodsukker har man ca 4-5g sukker i hele blodstrømmen. Hvordan kan folk påstå at dette er sunt er hinsides meg, men håpet for menneskeheta henger i et tynt snøre.. xP

10 g sukrose pluss andre anbefalte karbohydrater, staten har jo ikke skjønt at kroppen ikke bryr seg om det heter farin eller grovmel, at alt er sukker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat