Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi
Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman
Men några näringsmässiga skäl att äta grönsaker finns inte.
For issalat og agurk er jeg til en viss grad enig. Men jeg reagerer litt på at det ikke finnes noe næringsmessige årsaker til å spise grønnsaker. Så vitaminer og antioksidanter, fiber + enzymer som finnes i mange grønnsaker er ikke viktige i det hele tatt ? De er bare til pynt ? Brokkoli som f.eks. inneholder jern, selen, sink, magnesium, kalsium, vitamin A, B6, C, E og K - bortkasta ? Og en bete lever er bedre.
På grunnlag av at eskimoen ute i isødet klarte seg uten ? Eller....
Trodde det var viktig med et balansert og variert kosthold. Ser ikke noe poeng i å spise ensidig kjedelig mat uten grønnsaker fordi om f.eks. eskimoene eller steinaldermannen gjorde/måtte det.... Et måltid uten grønnsaker/bær er for meg utenkelig. Og å si at det ikke er næringsmessig viktig er litt på kanten syns jeg....... Spesielt med tanke på alle de unge som leser her inne. Jeg tor absolutt at din vei funker og at den har noe for seg. Jeg respekterer ditt syn og dine meninger, OG din rett til å tro/mene det du vil. Men tror nok du må gi rom for at andre kan mene/tro noe annet og at din vei ikke er den eneste rette, det eneste riktige, - og heller ikke passer for alle.
Jaja, jeg spiser nå uansett ikke lever - klarer ikke smaken - uansett tilberedingsmåte. Men det er smak og behag ....