Sv: Noen med erfaring på å gå fra ketogent til lavkalori?
Opprinnelig lagt inn av smgj, her.
Vel
1) alle kropper er forskjellige
2) Lutz og Hexeberg (?) mener at du iallfall kan gå til 70-72 før du må tenke på å redusere fettet.
3) Mark Sisson / primal bueprint mener at vedlikehold av vekt for de fleste ligger et sted mellom 100-150g om dagen
Så da hadde vel jeg økt gradvis med f.eks 5-10 gram mer karbohydrat i uka/annenhver uke uten å tenke på fettet til jeg nådde 65-70 eller til utslettet gir seg eller til vekta begynner å gå opp før jeg tenkte mer på fettet. Om vekta begynner å gå opp før 70 og utslettet ikke har gitt seg så må du i tenkeboksen igjen.
Vel - det er mitt forslag, da.
Høres ikke så dumt ut det, har flere ganger bestemt meg for å slutte og gå på høykarbo sjokkversjon. Bare pøse på med sukker i flere dager, men tenkte meg at konsekvensene ville være verre enn utslettet så deeen tanken lot jeg ligge. Rart hva man tenker noen ganger når man ikke får sove pga kløe. =)
Jeg har jo som mål å ligge på 50-70 som livsstil etter mine 6mnd på ketogen kost er over uansett, burde jeg kanskje klare å gå ned mine siste 5kg av pyntefett på 50gram også.
|