Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-05, 14:05   #303
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Ja, lever är bättre. En bit stekt lever innehåller tio gånger så mycket nyttigheter som motsvarande mängd broccoli. Och då är broccoli ändå en av de allra bästa grönsakerna. Du måste faktiskt äta 1 kg kokt broccoli för att få den näring som du får från 100 g stekt lever. Men tyvärr ger broccoli sex gånger så mycket karbohydrater som lever. Och det innehåller varken vitamin B12 eller vitamin D. (En bit lever däremot ger mer än tio dagsintag av vitamin B12.)

Okey, så litt mer nyansert, - så er ikke grønnsaker bortkastet - og de har næringsverdi, MEN ikke så mye som lever. Vi får i oss MYE mer næring med å spise lever. Da tror jeg jeg forstår deg rett.

Ser man det slik er det jo mange ting man ikke behøver å spise om man bare lever på lever...... men det blir jo litt kjedelig og ensidig da ,,,,,

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat