Vis enkelt innlegg
Gammel 07-01-12, 12:19   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ramler av "lasset"

"Å ramle av lasset" for meg betyr at jeg i et svakt øyeblikk hiver innpå sjokolade, boller eller annen "dritt". Problemet er ikke at jeg har gjort det, men at jeg fortsetter å gjøre det. Det er ikke uten grunn at jeg nå for andre gang er i gang med lavkarbo. Alle kiloene kom tilbake, og det var mange.
Men - denne ganen er jeg mye mer bevist, spesielt på hva som skal skje etter at målvekten er nådd. Denne ganger er ikke lavkarbo en slankekur, men en livsstil. Det er viktig tror jeg. Å gå tilbake til gamle synder betyr i de fleste tilfellene også at man får besøk av gamle kilo.
Ser av tickeren din, at du snart er der du ønsker å være. Hvis du redd for å legge på deg når målvekten er nådd, må du tenke på lavkarbo som en livsstil, og ikke som et middel til å nå målet. Hvis du ønsker å spise brød til flere måltider, bak lavkarbobrød. De har mye mindre kh enn de du kan kjøpe i butikken. Da vil du fort se om vekta øker. Gjør den det, må du redusere på brødbruken igjen. Men, alle er forskjellige og det er helt individuelt hvor mye lavkarbobrød/knekkebrød man kan spise. Etterhvert finner du et kh-nivå som passer deg, uten at du går opp i vekt. Jeg kan ikke spise hverken lavkarbo brød eller knekkebrød hvis vekta skal nedover. Ikke kaker eller snop heller, så jeg tenker at dette er noe jeg sakte med sikkert kan innføre i små mengder den dagen målvekt er oppnådd.

Ble litt langt dette, og aner ikke om det var til hjelp, men slik er det for meg i hvert fall

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat