Sv: Dere som ramler av "lasset"
Jeg vet ikke om jeg leste denne tråden helt rett.. men dersom jeg gjorde det så fikk ikke TS noe særlig til svar? hvis ikke så lurer jeg på noe litt annet da i såfall som dere kloke hoder sikkert vet litt mer om enn meg:
Hva er det som gjør at man går opp igjen i vekt dersom man begynner å spise slik alle andre gjør når man er på vedlikeholdsfase. brød til frokost og lunch pluss middag. og da ikke spiser for mye, men slik som " vanlige" mennesker gjør? Er vi som har måttet ty til lavkarbo forskjellige fra andre folk ettersom vi tydeligvis legger på oss av samme maten som andre "normale" mennesker spiser?
lurer litt på dette ettersom jeg har vært en lav kalori person ganske ubevisst før jeg begynte å spise mindre karbohydrater. spiste mellom 1000 -2000 kalorier om dagen. da jeg somregel lå rundt 1000 ( 2000 kalori dager kunne være en lørdag på byen, eller med godetri forran tv'en(kanskje en gang i uken ), da blir det jo fort litt kalorier ) samtidig som jeg har spist sånn, har jeg og trent annenhver dag ved høy til moderat intensitet. likevel krøp det på seg 25 kg ekstra.. ( har og hatt perioder hvor jeg ikke har spist godteri eller drukket brus, opp til 1 år i slengen ) jeg er da ikke insulinresistent, og har bra stoffskifte. jeg som da har vært opptatt av et sunt kosthold, med fokus på lite sukker, og på masse trening, hva gjør at jeg ikke er "normal vektig" ?
hvorfor er jeg så spesiell?? :P hvorfor gjelder ikke energi ut = energi inn for meg som alle andre??
ble litt langt dette, men er vi virkelig så forskjellige?
|