Sv: Dere som ramler av "lasset"
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Ja, vi er nok forskjellige. Men hvis du talte alle døgnets kalorier når du gikk på lavkalori, hvor mange kcalorier forbrukte du på treningen din da? Finnes klokker som kan regne dette ut rimelig, jeg sier rimelig nøyaktig.
Et av problemene man ser på "Biggest loser" er at deltakerne ofte ikke er bevisste på alle ekstra kcalorier de får i seg utenom måltider over flere uker. De aller fleste der er friske uten sykdommer, men selv da ser de at uttaket er altså allikevel ikke nok ift hva som går inn....
Kan jo hende at uttaket ditt var for lavt ift det du faktisk tok inn, selv om du mener du trente mye, så trente du kanskje ikke rett? Kan jo være så mangt da. Uansett så er vi forskjellige, men jeg har litt problemer med å tro at en som er 100% frisk og i balanse ernæringsmessig ikke går ned i vekt så lenge man forbruker mye mer energi enn man tilfører, men snarere bare går opp...men må jo tro på det hvis du sier det, men da burde du egentlig overrekke kroppen din til ntnu for da er du temmelig unik og verdifull for forskningen ;-)
Ett eller annet må det i hvertfall være. Har alltid vært en aktiv jente. Da jeg var yngre trente jeg håndball tre ganger i uken, fotball 2 ganger i uken, dansing 2 ganger i uken og ridning 1 gang i uken. pluss kamper i helgene og av og til en ekstra håndball trening. men likevel var ikke jeg av "normal" størrelse. alltid omtalt som hun litt lubne osv.
jeg har vært på uttallige treningstudio for å få hjelp, typisk trening for meg de siste årene har vært enten : annen hver dag trening der en dag er spinning pluss styrke, og de resterende dagene er ellipsemaskin i 45-60 min pluss styrke. ( dette var for noen år siden ) for senest ett år siden så det mer slik ut : jogging annenhver dag(50-70 min), ikke noe særlig styrke, dette kombinert med matinntak som innebar typisk : frokost: 2 rugsprø med makrell i tomat kanskje tre stk. lunch: ikke alltid det ble noe av, men dersom det ble noe kunne det være en salat, eller en baguett i kantinen på skolen ( jaja, ikke så bra det da ) middag; pasta med dolmiosaus og kylling spise til man blir mett. eller kanskje laks,med litt løk agurk og litt rømme samt 1 potet kanskje en og en halv. et annet alternativ kunne være kjøttkaker med brunsaus og potet med litt tyttebær ( hjemmelaget )
så et vanlig kosthold vil jeg si. og de gangene jeg prøvde å regne på det og da overdimensjonerte for å være på den sikre siden, kom jeg aldri over 1500 ( heller nærmere 1000) jeg kom da fram til at min kropp kanskje var i sparemodus.. og prøvde å spise mer, men kan ikke si at det fungerte så bra, for jeg har alltid spist til jeg ble mett, og spist når jeg var sulten.. så å spise mer, blir da ganske vanskelig..
noe må jo ha vært galt med måten jeg gjorde det på før, ettersom det førte til en del ekstra kg. Men jeg kom vel alldri fram til hva det kunne være eksakt, ettersom jeg har prøvd en del flere ting enn det som har vært nevn nå ( skal spare dere for detaljene :P )
Er nå uansett fornøyd med ting som de er nå, men irriterende å ikke ha svarene på hvorfor jeg aldri fikk det til på vanlig kosthold..
så er jo det som var hoved spm mitt og da, vil jeg automatisk gå tilbake til å legge på meg masse dersom jeg dropper lavkarbo igjen? ( ikke at det er noe jeg planlegger da ) og hvorfor?
|