Sv: Dere som ramler av "lasset"
Opprinnelig lagt inn av hypah, her.
Tja, de med diabetes bør leve med redusert mengde karbohydrater i kosten. De med lavt stoffskifte viser seg at tjener på et redusert antall karbs i kostwn er bra. Insulinresistente bør vel og unngå for mye prosessert mat og sukker.
Jeg vil vel si at de som ikke er fornøyd hverken med sine matproblemer, overvekt eller andre livstilssykdommer bør prøve et redusert antall larbohydrater i kosten. Men for de aller fleste som spiser både, brød, pasta, ris og potetertil daglig og har det.fint, ser jeg ingen grunn til å endre.
Se på meg feks jeg klarte meg veldig bra på normalt kosthold jeg, men kona var vel ikke like heldig og ville prøve. Jeg ble derfor med for å være lojal, og siden det er kona som lager maten, ja så spiser jeg typisk lavkarbo da. Men har nå ikke merket store forskjellen fra tidligere da. Jo, forresten, mimdre vondt i magen pga laktoseintoleranse i melk. Drikker jo nå under 1/3 av den melk jeg drakk tidligere.
Dette skulle jo typisk tilsi at dersom en som meg, som ikke har noen problemer med fysikken eller med overspising etc. skulle kunne hoppe over til "normalt" kosthold igjen da.. hvilket ikke fungerer i praksis sier du( ettersom man ikke skulle bruke lavkarbo som slankekur ) .
Så de må da være andre faktorer som spiller inn??
|