Sv: Jenta mi nekter å legge seg, jeg orker snart ikke mer!!!
Opprinnelig lagt inn av Iset
Hvorfor har SKOLEN tatt det opp med foreldrene at seksåringen sover hos dem om natta???
Fordi ungen tror det er vanlig og naturlig at barn (i dne alderen) sover i samme seng som foreldre (noe det ikke er) og har snakket/fortalt om det på skolen. Følgen var at h*n ble ertet og kalt baby.... Selv seksåringer kan være ganske nådeløse. Og det ble et problem - barnet ville ikke gå på skolen. Skolen har ikke noe med hvor barnet sover, men tok det opp med foreldrene at det kanskje var på tide at h*n sov i egen seng. De kaller unødig stigmatisering av barnet. Hvor går grensen for når det er unaturlig at barn sover i samme seng som forldrene ......2- 4 - 6 - 8 - 10 år ???
Grensen er forskjellig for alle, - og 2 år er ikke så ille. Men 4-6 ..... Hm....
Opprinnelig lagt inn av Aline
men jeg kjenner par med samme problemet, som angrer bittert 4-5 år senere.
Jupp, kjenner også en del folk som har slitt med slikt. Nå er seksåringen jeg referer til et spesielt tilfelle,- men det viser at det kan gå litt vel langt om man ikke stanser i tide !!
Opprinnelig lagt inn av Iset
Men det er jo mange som samsover lenge, det er ganske delt syn på dette. Dere syns ikke det er ok, men mange (også barnepsykiatere osv) syns det... Jeg syns man bør gjøre det som føles riktig for seg og sine, og om samsoving føles riktig for oss, så syns jeg det er ok. Tror ikke det blir så stort problem senere. Det får jeg ta da.
Ja dere må gjøre det som er rett for dere, - ingen kan bestemme hva dere skal/kan gjøre. Og så lenge dere er klar over at det kan bli et problem er det jo greitt. Når det begynner å gå utover samlivet er det vel et tegn at nok er nok ....... Kunsten er altså å stoppe før det går for langt og det BLIR et problem. For de fleste løser det seg vel av seg selv....
Skjønner godt at tårevåte bambiøyne er vanskelige å stå i mot !!