Kan noen hjelpe meg?
Hei folkens,
Jeg er ganske ny på lavkarbo... All min kunnskap om lavkarbo er hentet fra dette forumet, har ikke lest noen bøkker eller noe annet info bortsett fra lavkarbo.no Har valgt å gå på den strenge typen av lavkarbo så jeg prøver å holde meg på under 20 gr. karbo pr. dag. Har holdt på nå i 5 uker. Den første uka gikk jeg ned nesten 1 kg pr. dag noe jeg var storfornøyd med, men etter det så har vekta stått stille!! Har lest mange tråder her med samme problemstillinger og det har beroliget meg noe i de ukene, men nå er jeg bekymret. Jeg har altså stått stille og variert noen 100 gr. opp eller ned innenfor samme kg i over 4 uker nå.
Kan noen sjekke om det jeg spiser er fy fy?? Komme med noen råd? Begynner å bli desperat her...
Frokost:
3-4 skiver bacon eller noen skiver med salami, kokt sinke o.l.
omlett/eggerøre o.l av 3-4 egg
litt tube ost/majones
Lunch:
1 boks med tunfisk i olje
eller
en boks med makrell i tomat
eller
en boks med CC
eller
salat med feta ost, litt vårløk, reker, jarlsberg i terninger og litt hjemmelaget rømmedressing.
Middag:
stekt kjøttdeig (ca 200gr.) i smør med sjampinjong og krydder
kokt brokkoli og blomkål (100gr.)
i ny og ne en saus
eller
nakkekotelett med samme gr. saker
Kvelds:
Stort sett noe av det samme som til lunch eller frokost.
Drikker mye vann (uten å si det sikkert så ligger jeg på rundt 4-5 liter pr. dag.) Trim er det lite av dessverre. Kan nevne oxo at på kveldene har jeg spist for kosens skyld mandler (er selvfølgelig iberegna i de 20 gr. karbo pr dag) eller baconsvor.
|