Sv: Kan noen hjelpe meg?
Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.
Prøv å "drit i" faste spisetider. Etter en stund ble jeg faktisk sjokkert over hvor lite mat jeg egentlig trenger :O
Fra å ha spist omtrent slik du gjør + brød, poteter, pasta osv (jeg er dame, 38 år, 163 cm høy med unevnelig vekt i perioder), gikk jeg gradvis over til 2-3 tynne knekkebrød med smør og godt med pålegg og fx 100g bacon og 2 speilegg, eller en salat/kokte grønnsaker og en 200g kjøtt/fiskebit med saus eller dressing og det var nok for hele dagen og litt til... Jeg spiser nå vanligvis max 3 måltiderpr dag og de er hver for seg vesentlig mindre enn hver av de 5-6 jeg spiste før...
jeg innså at jeg, godt styrt av insulin, har spist aaaaaltfor mye mat, men jeg var jo alltid sulten...
de tiden er faktisk ikke styrt av meg men av hverdagen spiser når jeg "må" og når jeg har anledning til det.. opplever faktisk at jeg må begrense matinntaket nå siden jeg må holde 20 gr. grensa, men går fortsatt ikk sulten så det er bra... takk for tipset da! 
PS: snakk om å savne sjokolade da!!! Slutten av første uka trodde jeg skulle løpe på en vegge her for å "dempe suget", snakk om å være insulin styrt.. 
|