Vis enkelt innlegg
Gammel 10-01-12, 21:34   #63
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Hvorfor så intens moralsk forargelse?

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.

Jo, absolutt. Men det første man grep fatt i var mettet fett og hjerte/kar-problematikken. Og med det fikk man ned dødeligheten av hjerte/kar. Den suksessen lever vårt helsevesen veldig godt med.

At to hendelser viser seg å endre seg samtidig, betyr ikke at du har en årsakssammenheng. Du kan nemlig ha en rekke andre faktorer som endrer seg i samme tidsrom, og det er definitivt tilfelle når det gjelder mettet fett og hjertesykdom. Slike sammenhenger regnes ikke som forskning, men kan brukes til å lage hypoteser som senere testes.

Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.

Og nå går jeg altså på lavkarbo/ketose selv, så jeg sier ikke at de har rett, selv om jeg forsøker å forstå hvordan de tenker. Men jeg er nå laget slik da, at jeg prøver å finne kompromisser og fellesløsninger på det meste her i livet.

Jeg skjønner godt kompromisstankegangen din, men den fungerer ikke når den ene parten tar feil og den andre har mye mer rett: Da ender du bare opp mer i tåkeland enn den parten som har mest rett, samme hvordan du legger til rette for å forstå.

Det er forskjell på argumenter: Noen er faktabaserte og logiske, andre er synsing. Dette kan aldri sees på lik linje.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat