Sv: Hvorfor så intens moralsk forargelse?
Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.
Jo, absolutt. Men det første man grep fatt i var mettet fett og hjerte/kar-problematikken. Og med det fikk man ned dødeligheten av hjerte/kar. Den suksessen lever vårt helsevesen veldig godt med.
At to hendelser viser seg å endre seg samtidig, betyr ikke at du har en årsakssammenheng. Du kan nemlig ha en rekke andre faktorer som endrer seg i samme tidsrom, og det er definitivt tilfelle når det gjelder mettet fett og hjertesykdom. Slike sammenhenger regnes ikke som forskning, men kan brukes til å lage hypoteser som senere testes.
Opprinnelig lagt inn av jojomesteren, her.
Og nå går jeg altså på lavkarbo/ketose selv, så jeg sier ikke at de har rett, selv om jeg forsøker å forstå hvordan de tenker. Men jeg er nå laget slik da, at jeg prøver å finne kompromisser og fellesløsninger på det meste her i livet.
Jeg skjønner godt kompromisstankegangen din, men den fungerer ikke når den ene parten tar feil og den andre har mye mer rett: Da ender du bare opp mer i tåkeland enn den parten som har mest rett, samme hvordan du legger til rette for å forstå.
Det er forskjell på argumenter: Noen er faktabaserte og logiske, andre er synsing. Dette kan aldri sees på lik linje.
|