Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-12, 15:55   #65
Cyan
Supermoderator

Cyan sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Dere som ramler av "lasset"

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

har sjekket for lavt stoffskifte og det er normalt. har lest her inne om folk som har problemer med insulinresistens, men de beskriver alltid problemer med å legge på seg lett runt magen, og at dette ikke forsvinner så lett.. der ligger ikke mitt problem i det heletatt ( så har vel bare antatt at dette ikke er tilfelle for meg ) Snakket med min lege om denne trenden hos meg, og eneste testene han tok var vanlig kolesterol,blodsukker og stoffskifte, så virket ikke som at han heller trodde jeg kunne ha det?
Men kan nå spørre neste gang

Jeg tenkter nå også på generelt, for slik du beskrev det i ste så sa du at ALLE som bruker lavkarbo som en slankekur går opp igjen. Dette vil jo da tilsi at om du da for eksempel skulle skifte tilbake igjen nå, men da spise slik du skal energi ut = energi inn etc, så vil også du legge på deg igjen.

Dette er jo ikke logisk. Grunnen til at jeg lurer på dette er jo også fordi alle er inne har vel ikke stoffskifte problemer, eller insulinresistens, eller en annen sykdom vel? eller kanskje de har det?

Nei, hvor finner jeg det?? hadde vært interessant å få lest

Jeg har alltid lagt på meg ganske jevnt over hele kroppen (altså ikke mer over magen enn andre steder), og jeg er kraftig insulinresistent (helt på grensa til diabetes), så det gjelder nok ikke alle. Nå er det ikke sikkert at å teste deg for insulinresistens ville gitt noe utslag uansett dersom du har levd på lavkarbo over lengre tid. Da har du sannsynligvis spist deg frisk(ere).

Absolutt ALLE som bruker lavkarbo som slankekur vil vel ikke gå opp igjen, men mange gjør det. Det sier seg jo selv at dersom man går tilbake til det kostholdet som i utgangspunktet gjorde en overvektig så legger man på seg igjen. En livsstilsendring må til, og det gjelder uansett hvilken metode man velger for vektnedgang - lavkarbo eller ei.

Om du søker på "Pål" på forumet vil du få opp en rekke innlegg han har skrevet. Han har også en blogg.

Sist redigert av Cyan : 11-01-12 kl 16:01. Årsak: La inn en link
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat