Vis enkelt innlegg
Gammel 12-01-12, 23:07   #6
superkisen
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2012
superkisen er på en erverdig vei

Sv: Fra lavkarbo til normalt sunt kosthold?

Et tips, dersom du er glad i karbo ala pasta, potet og ris. Det er faktisk mulig å spise dette og i store mengder uten å legge på seg fett. Jeg har selv prøvet denne metoden (søk på bodybuilding - build muscle and burn fat siden), samtidig som jeg faktisk har gått ned i vekt. Hvordan?

Dersom du trener 3-5 ganger i uken så kan du kjøre følgende opplegg

man:kardio
tirs:styrke
ons:hvile
tors:kardio
fre:styrke

På kardio og hviledager så ligger jeg på lavkarbo, dvs. maks 100g karbo, det samme gjelder styrkedagen frem til selve økten. Men etter økten, så propper jeg i meg rundt 2-300 gram med karbo i løpet av 4-6 timer. Teorien bak dette er at all karbo vil gå med til å restituere og bygge nytt muskelvev, og dermed ikke lagres som fett. For meg personlig, så virker faktisk dette opplegget, men man går selvfølgelig ikke like fort ned i vekt som i ketose. Så når jeg er ferdig med ketose om ca. 3-4 uker, så har jeg tenkt å gå over til dette. Da slår du to fluer i en smell. Men, som folk skriver ovenfor, så lenge du holder deg til "rene" matkilder og karbokilder (grønnsaker), så tørr jeg nesten å påsto at det nesten er umulig å legge på seg, rett og slett fordi du blir mett lenge før. Men har du sykt lyst på en stor posjon pasta, så ikke fortvil, men legg den til etter styrkeøkten. Og her snakker vi ikke om å daffe rundt med noen vekter, her snakker vi hardcore styrketrening.

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat