Sv: Hva er greia med alle vitaminene?
Her kan du lese hva dr. Torkil selv sier om saken:
Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.
Krom øker effekten av insulin og er viktig, det reduserer insulinresistensen. Gjærbundet krom opptas best.Krom picolinat er mistenkt for å være kreftfremkaldene. Kalsium er tilsatt gjær-kromtabletten, da ketosen er surgjørene og medfører tap av ketoner i urinen.Ketoner er negativt ladet og trekker kalsium , som er positivt ladet, med ut i urinen,Derfor er kalsium viktig for å unngå kalsiummangel og i verste fall tap av kalsium fra skelettet.( osteoporose) Tas morgen og kveld.
Selen-sinktabletten med vitaminer tas til lunsj - IKKE sammen med krom da de hemmer opptak av hverandre. Selentabletten er viktig for både fettforbrenning og omsetning av karbohydrater.
Ketolysetablettene er skreddersydd ut fra internasjonale anbefalinger og forskning .
Jeg mener de er viktige for å få et stabilt vekttap , oprettholde kroppens mineralbalanse, og forå hemme oxidativt stress.
De som opplever energien og metthetsfølelsen og et stabilt vekttap brker nesten alle sammen tablettene. MEN det er enkelte som klarer seg helt uten når det bare gjelder vekttap.
Jeg anbefaler at man følger dietten og tar tablettene, da vet man at man går rett vei. Ikke prøv å redusere fettinntaket i dietten eller redusere karbohydratmengden til få gram. Gjør man det kan det medføre helserisiko for den enkelte.
Jeg mener ketolysekuren er velsignet med mange fordeler, men ulempen er, at den må følges.
De enkelte vitaminer og mineraler er omtalt i boken :slank med ketolysekuren.
Jeg er klar over at jeg vel er inhabilom enn meningsberettiget.
MVH Torkil
Ellers finnes du mange tråder om dette om du scroller heeeeelt nederst på siden her! 
|