Vis enkelt innlegg
Gammel 13-01-12, 20:59   #8
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Orker ikke tanken på fett lengre!

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Tusen takk for tips!

Nannas knekkebrød kan jeg kanskje få i meg, skal prøve med avocado også. Ellers så klarer jeg å spise fisk....dette holder kanskje.... thanks again!

Krokodillen: Ja helt i starten.

Du må jo ikke ha store mengder nei, bare sånn at maten får litt smak. fett utgjør så mye mer kalorier at for å få riktig prosentfordeling av næringsstoffene er det ikke så mye som må til. Om du legger inn maten på diett.no ser du hvor mange prosent fett du inntar i forhold til protein og karbohydrater. Ligger du på over 50% av energien fra fett er det slett ikke ille. Mange ligger der men har da mer enn 5% av energien fra karbohydrater,da. Tenk at du skal ha litt fra en proteinkilde, litt fra en fettkilde og litt fra en karbokilde i hvert måltid. Noen matvarer inneholder alle tre; som nøtter og frø.