Sv: For lite fett? Evt. noe jeg gjør helt feil?
Opprinnelig lagt inn av Angeliqa, her.
Ser den! Tankene vil fortsatt ligge litt i bakhodet en liten stund fremover selv om man er blitt frisk.
Jeg ønsker i bunn og grunn ikke gå noe særlig opp heller, for jeg trives på 40 kg. Vi får håpe at vi kan spise god mat og bli mett (noe jeg selvsagt har gjort på lavkarbo!) uten å gå opp i vekt. Når det er sagt, er jeg helt ferdig med den perioden min hvor SP'en var på det verste. Aldri tilbake...
Hvordan går det med deg? Hva spiser du om dagene, og hvordan er fordelingen mellom proteiner, fett og karbs? Hvilken kostholdsfilosofi følger du forresten? 
Jeg fulgte ketolyse men kom aldri opp i så mye fett som man skal fordi jeg var restriktiv på kaloriene. Nå ligger jeg på 70-100 g fett, 70-100 g karbo og 130-150 g protein ca dgl. Karbo er høyt grunnet en haug med tyggis, litt tagatosesjokolade, og tahini som jeg bruker mye av, utenom grønnsaker(salat) og 50 g gulrot(rå) daglig. Om jeg fjerne tyggisen for deg er grammene fra karbohydrater 19g.
Jeg begynte med ketolyse men klarte altså aldri å nå høy nok fettandel. Jeg var lavere på karboantallet før enn jeg er nå. Ja, det er ingen kjempebra fordeling kanskje, kunne ønske jeg ikke var avhengig av tyggis, men men. Jeg spiser en stor salat om dagen med 15 ml tahini og 6 ml linfrøolje til 130 g kylling eller 100 g skavet reinsdyr. De to andre måltidene spiser jeg det nevnte kjøttet pluss 24 g fet ost eller 34 g mindre fet ost og 1 ss tahini og 6 ml olje på kjøttet. Av og til spiser jeg 50 g røkt laks,og hjemmelaget kjeks av nøtter med smør og ost istedet.
Jeg har begynt å få bakedilla så jeg har begynt nettop å spise rundstykker. Jeg er ganske opptatt av å få i meg næring fra nøtter og frø, og tar en haug med kosttilskudd. Jeg er ingenting å herme etter når det gjelder andel karbohydrater siden jeg spiser så mye tyggis , men maten er ikke så verst,da. Om jeg kutter ut tyggisen vil jeg ligge på 5% fra karbo 54% fra fett og 41% fra protein. Jeg har lest om alle filosofier og har bare tilpasset meg kunnskapen om GI og karbohydrater.