Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-12, 22:36   #2082
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Når jeg tenker meg om nå, så har jeg enda mer på hjertet. Jeg har stort sett hele tiden opplevd at folk har vært veldig positive til lavkarbo kostholdet mitt (og slankingen min). Men vi flyttet jo til trøndelag etter at jeg var ferdig slanket, så alle de jeg har blitt kjent med det siste året har jo bare sett meg som slank. Jeg fortalte ei på jobben at jeg spiser lavkarbo. "Å, det er farlig!!" sa hun. Ja, i følge VG er det det, sa jeg og smilte oppriktig. Hun fortalte meg en skrekkhistorie om gallesten som ble forverret av lavkarbo. Jeg tenkte med meg selv, heller gallesten enn hjerte og karsykdom, men jeg har ikke egentlig så sterke meninger rundt kosthold, mitt eller andres, så jeg har ikke behov for å diskutere og forandre andres mening. Hun sa også at lavkarbo ikke fungerer. "Jeg er bevis på det motsatte" sa jeg og smilte igjen. Da ville hun høre hvor mye jeg har gått ned og virket oppriktig imponert, så hadde ikke hun mer negativt å si heller. Etter jobb lagde jeg meg mat, den grønnsaksblandingen som jeg skrev om i innlegget over, kryddersmør og ei løvstek. Jeg anser ikke løvstek for å være noe annet enn usunt, men når jeg spiser en fargerik og lekker grønnsaksblanding til, da er det vanskelig å skulle føle dårlig samvittighet for den "farlige" maten man spiser. Da jeg spiste lunsj i dag påpekte mannen at maten min så god ut, kyllinglår, salat og dressing laget på CF. Da smilte jeg for meg selv og var godt fornøyd med valget mitt. Jeg nekter å tro at det går an at min mat ikke er sunnere enn LK motstanderne påstår. Jeg vet med meg selv, at alternativet FOR MEG ville vært både mer ensformig (med tanke på næringsstoffer og at "grønnsaker" da stort sett alltid betydde gulrot, evt. gulrot og brokkoli) og mer helseskadelig. Jeg tror at man kan spise sunt både på lavkarbo og på høykarbo, men sannelig kan man spise usunt på både lavkarbo og høykarbo også, og da kan høykarbo fort bli verst, siden man kan velge absolutt alt.

Namba!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat