Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-12, 13:52   #75
Sprettball
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor så intens moralsk forargelse?

Jeg tror at deler av årsaken er å finne i angst. Alle vil ha god helse. Mange gjør så godt de kan for å oppnå det: prøver å spise det de tror er best, prøver å gi ungene sine det de tror er best. Når da noen sier at det de har gjort i beste mening og med myndighetene i ryggen er farlig for dem, så tror jeg de blir litt usikre og redde, og litt sinte. Og så gjør de som valpen min gjør når han blir litt sint og litt redd: Bjeffer!! Og håper at det dumme går bort...

Mange av de som uttaler seg sterkest er mennesker som er svært interesserte i kosthold og som har brukt mye tid på å studere litteratur som vi lavkarbere tror trekker feil konklusjoner. En del av dem er fagfolk som helt sikkert er glade i og stolte av faget sitt og knytter det opp mot identiteten sin. Når vi vil kaste det de står for på båten, så er det ikke rart om de føler seg provoserte. Litt sånn "dette har jeg studert og arbeidet med i årevis, og har sett gode resultater (les: de resultatene jeg vil se...) og så kommer det en og annen lekmann og en gal doktor eller tre og påstår at de vet alt så mye bedre enn meg?!" Jeg kan forstå reaksjonen.

...men jeg tenker ofte at det er trist at særlig vitenskapsfolk er så lite "open minded".

Jeg trodde at Atkins var bra gær'n da jeg først hørte om han, men jeg tenker at det er lov å ha åpne ører og et åpent sinn og kanskje lære noe nytt(ig)!

Sprettball

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat