Sv: Den store håndarbeidstråden!
Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.
Jeg fant denne genseren i bloggen din, Photo, og den vil jeg strikke. Den så ganske grei ut for en novise som meg Jeg lurer på hvilken størrelse jeg skal strikke i. Kunne godt tenke meg en som er litt romslig, men det er mulig jeg blir seende ut som et fjell i den. Blir genseren stretchy? Og fins det noe alternativt garn som er billigere enn Eskimo?
Jeg strikket den til meg selv i small, og den ble akkurat litt for liten over puppene men satt greit nok ellers, så jeg solgte den til venninna mi. Skal jeg strikke den igjen så blir det i medium. Du vet jo hvordan jeg ser ut, så ta utgangspunkt i det? I tillegg måle din egen strikkefasthet og sammenligne med dine egne mål?!
Den blir vanlig stretchy.
Jeg ville uansett ha valgt et litt annet garn, da eskimo tenderer til å bli ganske nuppete (men det hjelper en del med balsamvask, forsåvidt), jeg ville ikke valgt Cortina soft, har nettopp fått høre at en genser jeg strikket i det holder på å gå i oppløsning. Kanskje Balder? Det er temmelig likt på tykkhet som eskimo, men er tvinna. Jeg tror ikke det er så mye billigere, dog. Nesten seksti kroner for 100 grams nøster. (Eskimo koster 20 for 50 gram).

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|