Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-12, 23:51   #3
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Går opp i vekt, HJELP!

Opprinnelig lagt inn av victorious, her.

Hei

Jeg er en jente på 26 år. 1.64 og veier 70 kilo. Jeg vil ned 8 til 10 kilo. Jeg har prøvd så mange dietter og går opp og ned som en jojo. Trener 3 ganger i uken, og spiser sunt. Nå har jeg begynt på lchf. Den siste uken har jeg gått opp 2 kilo! HJELP!!!

Jeg spiser

Frokost 2 eggehviter og 2 egg. Lager omelett av dette. Oppi omeletten har jeg 4 stk kyllingpålegg og 4 skiver ost. samt 3 glass vann og 1 kaffe med fløte!

Lunsh er kyllingsalat med dressing!

Mellom måltid er 3 ss gresk yogurt med frø!

Middag, laks med salat og saus, eller kylling!
dessert er litt brie ost evt...

Drikker ca 8 glass vann dagen!

Spiser jeg feil? Jeg trener 3 ganger i uken også!

Jeg er virkelig redd jeg har ødelagt for meg selv med andre dietter, og er veldig redd for å hive meg helt inn i dette når jeg ser at jeg har gått opp den første uken nå!

Råd tips til hva jeg gjør galt, eller hva jeg bør gjøre!

Jeg har ikke telt noen kalorier!

Noen må også telle kcalorier selv på lavkarbo. Ikke stress, du skal antakelig gå et par mnd på lchf før kroppen er justert inn og du begynner se resultater, kan være. Andre har kjemperesultater tvert som jeg fikk med 3 kg ned på ei uke (stort sett kun vann da).

Smør deg med tålamod og ha en langsiktig plan. For guds skyld ikke slutt å trene iallefall, selv om trening kan binde vann. Det å trene er så viktig for resten av kroppen din at vekthysteriet må ikke ta overhånd slik at du stopper der er mitt råd.

Legg inn det duspiser, da mener jeg absolutt ALT ila en dag, selv ei lita drue, på www.diett.no og få oversikt over antall kcalorier. Noen må på LCHF ligge å 1200kcal for i det hele tatt gå ned, andre kan ligge på 2500 kcal. Mao det er veldig individuelt. Du må nesten bare prøve deg frem. Sammenlikn en typisk hverdag før du begynte på LCHF kontra nå på LCHF. Er kaloriene det samme så kan du feks forsøke justere LCHF kcaloriregnskapet ned noe og se om det hjelper.

Tilslutt: Drik for guds skyld mye vann, du som trener mye må da drikke mer enn en som ikke trener fordi du svetter ut flere liter ila en treningsuke. Trener du innendørs er kan vekttapet være stort sett vann kontra om du trener utendørs i kulden. Utendørs trening i temperaturer under 10 grader gir en høyere fettforbrenning enn om du trener samme øvelsen innendørs ifølge de som har forsket på dette.
Egentlig logisk.

  Svar med sitat