Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-12, 10:41   #12428
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Ha er årsakene til at det blir slik? Har kroppen et "minne" som gjør at den husker eller er det andre mekanismer som gjør dette. I utgangspunktet høres det jo merkelig ut, jeg var av den formening at dette ikke ville skje. Setter pris på et faktaorientert svar.

Jeg vet ikke hvor faktaorientert det er, men jeg kan forsøke...

Alle dietter vi følger påvirker kroppen. Den bygges om og tilpasses maten vi spiser. Det vil i sin tur antakelig si at energitapet ved 2. gangs ketose (eller valgfri annen diett) blir mindre fordi kroppen allerede har noen "produksjonslinjer" klare i stedet for å måtte bygge dem opp fra bunnen...

Det er iallfall sånn jeg har forstått det, og en veldig uvitenskapelig gjengivelse av det jeg tror jeg forsto.