Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-12, 02:52   #2
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Lettprodukter på lavkarbo - no no?

Hei. Ta høyde for at det er sent på natt, men jeg skal prøve å svare deg på noen av spørsmålene dine.
Ang. Lettprodukter- for det første- fett er ikke farlig. Selv om det er det vi har vokst opp med Sv kunnskap, så stemmer det ikke nødvendigvis. Hadde det vært så superfarlig som hvertfall jeg alltid har hørt, hadde ikke mennesket overlevd så lenge som vi har gjort. For det andre - i motsetning til mange andre slankekurer og livsstiler er det ikke om å gjøre å Sulte kroppen, snarere det stikk motsatte. Og kutter man en energikilde (karbohydrater) må man erstatte den med noe annet, dvs. fett. Så slipper kroppen å tro at det er hungersnød, med alt det innebærer.

Hva som skjer om du går inn i ketose er ikke mulig å si sikkert. Men det mange undervektige opplever på lavkarbo, er at de går opp i vekt. Men det fordrer også at de spiser nok kcal. Ketose kan man komme i også ved å generelt spise lite, men det er såvidt meg bekjent en annen type som tærer på kroppen på en helt annen måte enn når man spiser tilstrekkelig med energi, bare ikke fra karbohydrater.

Spiser du lite, både karbohydrater og fett, er det skadelig for kroppen, og det vet du vel allerede. Så svaret på Overskriftsspørsmålet må vel bli at Nei, lettprodukter er ikke fy, men energien man skal ha i seg må komme fra et sted, og når de ikke kommer fra karbohydrater må dere komme fra et annet sted...

Håper du får jobbet med deg selv og forholdet ditt til mat. Mat må man ha, og det er ikke godt å ha et slikt forhold til noe så viktig...

Bær over med meg om det ble et unødvendig langt og repeterende svar, jeg burde vel sovet for lenge siden. Og om det er noen merkelige ord, legg godviljen til, det er skrevet på en telefon med en meget egenrådig stavekontroll...