Vis enkelt innlegg
Gammel 19-01-12, 08:04   #88
suverene severina
Medlem

suverene severina sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Må bare sutre litt en tidlig morgen - min veiedag er altså torsdag - og jeg har vært flink både hva gjelder mat og trening. Likevel viste vekta 300 g MER enn for en uke siden. Men heldigvis ca 1,2 kg mindre enn på mandag.....

blir litt deppa av sånt, selv om jeg fortsatt tror at magen er blitt mellom 2-3 cm mindre.

Men - når jeg ser på det jeg har spist denne uka, dvs. fordeling mellom fett - protein - karbo (bruker diett.no til å føre matdagbok) så tror jeg kanskje at jeg rett og slett ligger litt lavt på fett. Har ikke vært over 70% noen av dagene og basert på tidligere erfaring så bør jeg nok være noe høyere.
Men da er jo utfordringen å øke fettmengden ute at kalorimengden også øker markant...... Iflg. diett.no bør jeg ligge på ca 1300 kcl om dagen for å gå ned det jeg vil. Og det går egentlig greit - men hvis jeg pøser på med fett, så raser jo kcl antallet oppover og. Vet ikke hvordan erfaringene deres er - men jeg kan godt putte en halv boks rømme i middagen uten at jeg spiser mye mindre av den grunn. Selv om det i prinsippet er mer mettende.
Jaja - får bite tenna sammen...

Gratulerer med en kg ned fedona - veldig bra! Høres "enkelt" ut å bare kutte ut atkinsbarer Jeg har aldri spist de - har smakt og syns de er ganske ekle (mao: ingen stor overvinnelse å ikke spise de.....)

jojomesteren: jeg spiser også nøtter i mat, dvs. brød og sånt, men min erfaring er altså at som snacks funker det dårlig. Det dumme med det er faktisk at når man har det travelt og er litt sånn on the go så er nøtter omtrent det eneste ok de har i kiosker. Ellers er det jo bare boller og annen drit.

Tarato - Pepsi max er ikke såååå godt - eller?? Vi har vel alle noe vi sliter med å kutte ut, samtidig så går det jo an å drikke litt, f.eks i helgen? Jeg har stort sett kuttet ut pm og sånt fordi det er dyrt og pga at jeg ikke tror søtningsmidler i store mengder er sunt, selv om det er uten kalorier. Dvs. jeg drikker det i helga, hvis jeg har lyst.

uff - må hive meg over jobben - det blir nok en lang og slitsom dag. Kjenner jeg begynner å bli lei, men vet at dette kjøret nok fortsetter noen måneder til .

ha en fin dag!

Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat