Tråd: Hjelp!
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-11-05, 14:25   #2
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!

Det er en tilvenningssak dette her, men det finnes jo alternativer.
Du kan jo få tak i grønnsakspasta eller grov pasta og ha det i litt mindre mengder til.

Det viktigste er jo å kutte ned alt som er høyglykemisk og som får hormonene på bærtur.
Jeg har gjort noe veldig godt om dagene: Jeg tar 1-2 gulrøtter (store) og skreller dem i lange strimler og har dem i kjøttsausen rett før den er ferdig. Det smaker nett som pasta for meg.

Fettet trenger du å gå litt opp på når du kutter ned på karbohydratene, fordi du da trenger litt mer energi (du må erstatte det du kutter ned på), men det er ikke snakk om mer en noen spiseskjeier med olje i maten.

Det som gjør at jeg synes dette går greit, er fordi jeg er veldig glad i grønnsaker, og har ingen problemer med å doble grønnsaksmengden og la grønnsakene ta potet og pastaens plass på tallerkenen.
Brun naturris kan du jo spise, men ikke i store mengder.
Du vil også oppleve dersom du klarer å legge om kostholdet, at smaken din forandrer seg, og at kroppen din vil storttrives med drivstoffet du putter på.

Når vi skal gjøre noe nytt er det ofte rart, og vanskelig i begynnelsen, men går seg til ettervhert.

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat