Jeg kan ikke forestille meg middag uten pasta, ris eller potet. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal greie dette. Hei! Akkurat dette tenkte jeg også første gang jeg hørte om lavkarbomat: hvordan er det mulig å ikke spise brød, potet, ris og pasta? Det er jo nettopp dette som har vært regnet for sunn mat og derfor utgjort store deler av kostholdet til svært mange. Min erfaring med kostholdsomleggingen er at det er kun en vanesak. Nå var min omlegging vel og merke "frivillig": jeg hadde ingen prekære behov for å legge om kostholdet (med unntak av en litt hissig mage etter et lengre utenlandsopphold - den har roet seg helt ned etter jeg begynte med lavkarbo ). Du kommer fort til å merke hvor godt lavkarbo smaker og hvor mye bedre du føler deg. Det er i allefall min erfaring. Jeg er ingen stor kokk, men tenke jeg kunne si deg litt om hvordan en typisk dag hos meg ser ut: til frokost og lunsj spiser jeg som oftest MHMs frokostpannekake (den smaker fortreffelig!) med litt cottage cheese til og til middag blir det som oftest kjøtt, kylling eller fisk med salat. Veldig kjapt, godt og enkelt! Selvfølgelig burde man spise litt mer og variert enn dette (i tillegg til mellommåltider), men det var bare ekspempel i grove trekk. Sånn på tampen vil jeg bare si at du har relativt mange valgmuligheter dersom du følger lindberg. -linse